Praktische info

Gilo Praktische Info Algemeen Header

Zorgvisie

De totale ontwikkeling van een kind stellen we graag voor als het verhaal van een ruwe diamant die geslepen wordt.

De deugden zijn onze schatten,
diep van binnen
bij ieder van ons aanwezig.
Sommige zijn meteen zichtbaar,
zijn een deel van onze persoonlijkheid.
Andere deugden zetten we ook wel in,
maar nog niet optimaal.
En sommige …
liggen diep
of zelfs heel diep verborgen
te wachten om gedolven te worden.
Als een diamantje.
Opgraven en dan de vlakjes slijpen.

Uitgangspunt

Uw kind zit tien jaar bij ons op school. Samen gaan we op pad om uw kind maximaal te zien groeien. Dit zowel op fysisch, cognitief, psychisch en sociaal-emotioneel vlak.

“Kinderen krijgen gelijke kansen als ze ongelijk onderwijs kunnen genieten.”

Sanja Nikolic

Leerlingenbegeleiding

• begint met een goede school  te zijn voor alle leerlingen.
  • omvat alle initiatieven die leerlingen ondersteunen in hun totale persoonlijkheidsontwikkeling.
  • ondersteunt en begeleidt de kinderen zodat ze zich kunnen ontwikkelen tot verantwoordelijke, sociale, ruimdenkende en weerbare volwassenen in een maatschappij waar ze zich thuis voelen in samenwerking met alle actoren en partners.
  • doet beroep op de professionaliteit van het schoolteam.
  • zorgt voor alle leerlingen.
  • steunt op het begeleiden van het leerproces, de schoolloopbaan en de sociaal-emotionele ontwikkeling.