Praktische info

Gilo Balegem Header

Levensbeschouwing

Bij de inschrijving van uw kind kan u kiezen uit één van de volgende erkende levensbeschouwing.

• Rooms-Katholieke Godsdienst
  • Orthodoxe Godsdienst
  • Protestantse Godsdienst
  • Anglicaanse Godsdienst
  • Joodse Godsdienst
  • Islamitische Godsdienst
  • Niet-Confessionele Zedenleer

Als ouders op basis van hun religieuze of morele overtuiging bezwaren hebben tegen het volgen van één van de aangeboden cursussen godsdienst of niet-confessionele zedenleer, dan kan men een vrijstelling krijgen.  De ouders zorgen dan zelf voor opdrachten. Een vrijstelling betekent nooit dat een leerling minder tijd op school doorbrengt dan de normale aanwezigheid van alle leerlingen.

De ouders zijn verplicht deze keuze te maken bij de eerste inschrijving in de school. Deze verklaring wordt binnen de 8 kalenderdagen bezorgd aan de school, te rekenen vanaf de dag van inschrijving of vanaf de eerste schooldag van september.

De ouders kunnen hun keuze wijzigen, uiterlijk op 30 juni van het voorafgaande schooljaar. Ze vragen dan een formulier bij de directeur en bezorgen dit aan het secretariaat voor 30 juni.